Kefalonia – plan zwiedzania na 4-dni

Kefalonia, czyli jedna z najpiękniejszych greckich wysp na Morzu Jońskim pomimo swoich niewielkich rozmiarów ma nam całkiem sporo do zaoferowania. Górzysty krajobraz gwarantuje zapierające dech w piersiach widoki. Piękne plaże zachęcają do błogiego lenistwa nad wodą.  Ruiny zamków dla amatorów historii, a jaskinie dla wielbicieli ciekawostek przyrodniczych. Do tego grecka kuchnia, która zadowoli niejedno podniebienie, a w urokliwych małych miejscowościach spokój, zapach oleandrów i dźwięk cykad w tle.

Tyle tytułem wstępu, a teraz przechodzimy do konkretów i planu 4-dniowego zwiedzania Kefalonii. Wyspę odwiedziliśmy 5-osobową ekipą na przełomie czerwca/lipca 2019 i był to rodzinny wyjazd-niespodzianka dla mojego taty. Ojciec ma lepszą kondycję niż my więc podczas planowania nie rezygnowałam z niczego tylko dlatego, że będziemy mieć na pokładzie 57-latka. Czy sami, czy z tatą robilibyśmy to samo. Dodam, że było mega gorąco – temperatura oscylowała w granicach 40 st., a po wyspie poruszaliśmy się wypożyczonym autem.

Na mapie zaznaczyłam najważniejsze miejscowości oraz atrakcje na wyspie, którymi według mnie warto się zainteresować.

widok z drogi na szczyt ainos oros
W drodze na szczyt Ainos Oros.

DZIEŃ 1

28/06/2019 – Pt

Dojazd na lotnisko Berlin Tegel, przelot i dotarcie do Zoli

Wyjeżdżamy rano z Poznania, aby na lotnisku w Berlinie (Berlin Tegel) być odpowiednio wcześnie przed planowanym wylotem o 12:10. Chwilę przed 16:00, czasu lokalnego, stajemy na płycie lotniska na Kefalonii. Odbieramy zarezerwowane auto i ruszamy na północ wyspy do spokojnej, urokliwej miejscowości  Zola (trasa 30 km, 40 min). Po drodze robimy małe zakupy spożywcze.

Na nasze miejsce noclegowe wybrałam rodzinny apartament Christos Studios (2 sypialnie, salon, kuchnia, łazienka). To bardzo kameralne, przytulne miejsce z przesympatycznymi gospodarzami.

W Zoli jesteśmy około 18:00, więc mamy jeszcze trochę czasu do zachodu słońca. Możemy wybrać się na najbliższą, klimatyczna plażę Vouti Beach – 1,7 km (6 min. autem, 25 min. pieszo – polecam auto żeby zaoszczędzić siły na kolejny dzień). Następna plaża, większa i bardziej znana to Agia Kiriaki Beach – 2,9 km (8 min. autem, 40 min. pieszo). Plaża Kiriaki jest kilka razy dłuższa niż Vouti, ale jeśli ktoś lubi ustronne, zaciszne miejsca to Vouti bezapelacyjnie wygrywa. My na wieczorną kąpiel wybraliśmy właśnie plażę Vouti.

Na kolację gospodyni poleciła nam restaurację Stou Tsagkari. To rewelacyjna knajpka na małym placyku w centrum Zoli. Piękny widok, każda potrawa, której próbowaliśmy, była przepyszna, obsługa sympatyczna, ceny przystępne. Mamy też restauracje przy plaży Agia Kiriaki, a 7 km od Zoli znajduje się Vista Mare – ostatecznie nie dotarliśmy tutaj, ale z pewnością warto chociażby dla widoku, który rozpościera się stamtąd na wybrzeże.

DZIEŃ 2

29/06/2019 – Sb

Najwyższy szczyt wyspy, niesamowita Jaskinia Melissani, Jaskinia Drogarati, relaks nad basenem i plażowanie

Szczyt Ainos – Jaskinia-jezioro Melissani – Jaskinia Drogarati – miejscowość Sami (taverna Karavomilos) – miejscowość Agia Efimia – plaża Agia Kiriaki  TRASA DNIA

Ainos Oros

Po śniadaniu przygotowanym w apartamencie, wcześnie rano wyruszamy w kierunku najwyższego szczytu wyspy czyli Ainos Oros zwanego również Enos (1628 m n.p.m.). Bez problemu dostaniemy się prawie na sam szczyt szosą dobrej jakości, z której rozpościerają się piękne widoki na wyspę. Zostawiamy auto na parkingu przy wieżach transmisyjnych i idziemy  kawałek szutrową drogą. Dalej odbijamy z głównej drogi w prawo i idziemy około 20 minut lasem i po skałkach do najwyższego punktu. Trasa jest niewymagająca i przyjemna, a widoki ze szczytu niesamowite. Po dotarciu do najwyższego punktu zobaczymy betonowy słup z metalową skrzynką, w której umieszczono pamiątkową księgę. Uwaga! Pomimo tego, że w ciągu dnia temperatury dochodziły do 40 st. i poranek też był już bardzo ciepły, na szczycie góry jest chłodno i bluza możne się przydać.

Zostawiamy auto przy masztach transmisyjnych i idziemy dalej pieszo zgodnie z zaznaczonym na pomarańczowo szlakiem.
Maszty transmisyjne, obok których zostawiamy auto i szutrowa droga, z której schodzimy w las idąc na szczyt.

Melissani Lake Cave

Kolejnym punktem dnia jest przepiękna jaskinia z jeziorem wewnątrz czyli Melissani Lake Cave. Dobrze być tu około południa bo właśnie wtedy światło wpadające przez otwór w stropie groty nadaje wodzie niewiarygodną barwę.

To jedno z najbardziej niezwykłych miejsc w całej Grecji. Błękitne jezioro zlokalizowane we wnętrzu jaskini, której strop zapadł się w wyniku trzęsienia ziemi. Grota ma 350 m długości, 40 m szerokości i 36 m wysokości. Posiada dwie komory – pierwsza, do której wpada światło słoneczne przez otwór w stropie i druga, w której możemy podziwiać piękne nacieki jaskiniowe.

Jaskinia stanowiła niegdyś miejsce kultu o czym świadczą znalezione w jej wnętrzu starożytne artefakty z III i IV w. p. n. e. Prawdopodobnie oddawano tutaj hołd nimfom przez co grota jest nazywana również jaskinią nimf. Według legendy, z powodu nieodwzajemnionej miłości bożka Pana jedna z nimf – Mellisanthi, popełniła w jaskini samobójstwo. To właśnie jej imieniu grota zawdzięcza swoją nazwę.

Jaskinia została odkryta w 1951 r. przez greckiego badacza, Gianniego Petrochelios’a, a w 1963 r. udostępniono ją zwiedzającym. Schody i tunel wykonany przez człowieka prowadzi nas w dół jaskini do małej łódki, którą możemy udać się w rejs po grocie.

Godziny otwarcia atrakcji zależą od pory roku – w okresie od maja do końca października jaskinia jest otwarta codziennie od 9:00 do 19:00, a okresie zimowym w czwartki i weekendy od 10:00 do 16:00. Za wstęp, który uwzględnia rejs łódką płacimy 7 EUR. Najlepszy czas na skorzystanie z atrakcji to środek dnia (południe) kiedy promienie słońca padają centralnie na wodę oświetlając całe wnętrze groty – najlepiej od 11:30 do 14:00. Lepiej przyjść odrobinę wcześniej żeby unikną tłumów w południe.

rejs małą łodzią po jeziorze w jaskini melissani
woda w jeziorze melissani

Jaskinia Drogarati

Dalej odwiedzamy  Jaskinię Drogarati, która z uwagi na swoje walory akustyczne była wykorzystywana jako sala koncertowa.

Ta niesamowita jaskinia została udostępniona do zwiedzania w 1963 r., a została odkryta około 300 lat temu. Jej wiek szacuje się na 150 milionów lat. Posiada stałą temperaturę we wnętrzu, która wynosi 18 st. C. Po pokonaniu stromo nachylonych schodów prowadzących w dół naszym oczom ukaże się ogromna komnata wypełniona stalaktytami i stalagmitami. Wyśmienita akustyka jaskini sprawiła, że odbywały się tutaj koncerty. W Drogarati pojawiła się nawet słynna śpiewaczka operowa Maria Callas.

Atrakcja jest otwarta dla zwiedzających od 9:00 do 19:00 w sezonie, a za wstęp płacimy 5 EUR. Z uwagi na czynniki naturalne stopnie prowadzące do jaskini mogą być śliskie więc zaleca się ubrać komfortowe, anty-poślizgowe obuwie.

wnętrze jaskini drogarati

Obok jaskini mamy świetny bar z basenem Stalaktites Pool Cafe Food  więc jeśli zmęczy nas upał i zwiedzanie to możemy napić się mrożonej kawy i popływać.

Zatrzymujemy się również w miejscowości Sami, w tawernie położonej nad jeziorem Karavomilos. Jedzenie tutaj nie zachwyca i jest dosyć drogie, ale miejsce jest malowniczo położone więc warto zrobić sobie tutaj krótki przystanek.

W drodze powrotnej do Zoli możemy zerknąć na miejscowość Agia Effimia. To mała urokliwa wioska rybacka otoczona górami popularna m.in. wśród właścicieli jachtów. Mamy tutaj tawerny i kawiarnie, w których możemy spróbować lokalnych specjałów.

Popołudnie spędzamy plażując na Agia Kiriaki niedaleko Zoli. Mamy tutaj kilka knajp nad brzegiem morza więc w sam raz na kolację. Parking jest bezpłatny, a infrastruktura plażowa rozwinięta – sporo leżaków, parasoli, prysznice, przebieralnia.

Opcjonalnie:
Będąc w okolicy miejscowości Sami  możemy poplażować również na Antisamos. To dosyć duża, ładna, kamienista plaża z infrastrukturą (leżaki, parasole, bary).

Basen w Stalaktites Pool Cafe Food.
widok z taverny karavomilos
Widok na zotokę z Taverny Karavomilos.
wybrzeże w agia efimia
Agia Efimia.

DZIEŃ 3

30/06/2019 – Nd

Malownicze Assos, tłoczne i luksusowe Fiscardo oraz plaża Myrtos

Dwa punkty widokowe na plażę Myrtos – ruiny zamku na wzgórzu w Assos – miejscowość Fiscardo – plaża Emplisi – plaża Myrtos  TRASA DNIA

Naszym głównym celem tego dnia są ruiny zamku na wzgórzu w miejscowości Assos (niekiedy również Asos). Po drodze zatrzymujemy się aby podziwiać piękny widok na jedną z najbardziej znanych i najpiękniejszych plaż Kefalonii czyli Myrtos. Ocena jest kwestią indywidualnych preferencji, ale plaża jest niesamowicie położona i z góry prezentuje się niezwykle fotogenicznie.

widok na plażę myrtos
Plaża Myrtos

Assos – zamek, plażowanie i klimatyczne uliczki

Zwiedzanie zamku Assos dobrze rozpocząć wcześnie rano kiedy jeszcze słońce nie odbiera sił. Zostawiamy auto na parkingu i dalej idziemy pieszo brukowaną krętą drogą dochodząc do głównego wschodniego wejścia. Możemy też odbić z utwardzonej trasy wybierający bardziej dziki szlak i wtedy dochodzimy do murów fortecy z południowej strony. Polecam dojście „dzikim” szlakiem i powrót brukowaną drogą. Na poniższej mapie pomarańczową kropkowaną linią zaznaczyłam naszą trasę dojścia do południowej bramy. Ze szlaku rozpościerają się piękne widoki na morze.

trasa dojścia na wzgórze assos

Zamek Assos jest znakomitym przykładem militarnej architektury Kefalonii. Forteca została wzniesiona przez Wenecjan w XVI wieku na szczycie skalistego wzgórza. Budowla zajęła cały przylądek penetrujący błękitne wody Morza Jońskiego i służyła do obrony przed piratami grasującymi po Morzu Śródziemnym. Jego mury obronne biegną dookoła wzgórza na długości około 2 km. Niestety zamek nie jest zbyt dobrze zachowany gdyż oprócz wspomnianych masywnych murów i dwóch bram (wschodnia i południowa) zachowała się tylko rezydencja weneckiego kuratora i katolicki Kościół Św. Marka. Pomimo tego możemy eksplorować pozostałości twierdzy nawet kilka godzin. Wspinać się na mury, przedzierać przez krzaki i penetrować zakamarki dopóki słońce nas nie pokona. Widoki ze wzgórza Assos to moim zdaniem kefalońskie must see 🙂

trasa prowadząca do południowej bramy zamku assos
Szlak prowadzący do południowej bramy.
Fragmenty murów obronnych i południowa brama.
ruiny zabudowań na wzgórzu assos, kefalonia
widok z wzgórza Assos na miasteczko
brukowana droga prowadząca na wzgórze assos
Brukowana droga prowadząca na wzgórze.
widok na malownicze assos z brukowanej drogi prowadzącej na szczyt wzgórza

Po zejściu możemy jeszcze długo siedzieć na skraju ścieżki podziwiając przy akompaniamencie cykad turkusową zatokę i kolorową zabudowę miasteczka. Na amatorów kąpieli czeka plaża Assos i przyjemna woda małej zatoczki. Warto również pospacerować ukwieconymi uliczkami miasteczka i wstąpić do jednej z kawiarenek nad brzegiem zatoki.

plaża assos kefalonia
Plaża Assos i widok na zatokę z brukowanej ścieżki prowadzącej na szczyt wzgórza.
barwne uliczki assos
Uliczki Assos.

Luksusowe Fiscardo i pobliskie plaże

W drugiej części dnia przenosimy się do miejscowości Fiscardo na północy wyspy. To jedno z nielicznych miejsc na Kefalonii gdzie zachowała się tradycyjna zabudowa sprzed trzęsienia ziemi, które w sierpniu 1953 roku prawie doszczętnie zniszczyło wyspę. Miasteczko jest bardzo turystyczne, a przez widok imponujących jachtów czujemy powiew luksusu. Kurort podobno upodobały sobie takie gwiazdy jak Madonna, Tom Hanks lub Nicholas Cage. Mnóstwo tutaj restauracji, kawiarni i sklepików z lokalnymi produktami i rękodziełem.

Jeśli zmęczy nas tłok Fiscardo możemy uciec na pobliskie plaże, np. Emplisi Beach, Kimilia Beach i Dafnoudi Beach. My poszliśmy na łatwiznę i wybraliśmy Emplisi Beach. Dojazd jest banalny, a parking znajduje się przy samej plaży. W przypadku dwóch pozostałych musimy przejść kawałek pieszo. Emplisi z jej kamiennymi półkami prezentuje się malowniczo. Turystów sporo, ale każdy znajdzie dla siebie, kawałek kamienistej plaży albo półki skalnej.

Fiscardo.
placyk w fiscardo
plaża emplisi niedaleko fiskardo kefalonia
Plaża Emplisi niedaleko Fiscardo.

Plaża Myrtos

Wracając do Zoli zjeżdżamy jeszcze na plażę Myrtos, którą już kilka razy podziwialiśmy z punktów widokowych znajdujących się przy głównej drodze. Plaża jest długa, pełna  słońca i śnieżnobiałych otoczaków. Jak na symbol Kefalonii i jedną z najważniejszych plaż Grecji można powiedzieć, że świeci pustkami 🙂 Standardowo mamy tutaj bezpłatny parking, sporo plażowej infrastruktury – bar, przebieralnie, prysznic, leżaki i parasole do wypożyczenia. Po zejściu na plażę z lewej strony znajdziemy małą grotę Myrtos Cave

plaża myrtos na kefalonii
Plaża Myrtos.

DZIEŃ 4

01/07/2019 – Pn

Atrakcje stolicy wyspy, czyli miasta Argostoli oraz Zamek Agios Georgios

Poranek na Vouti Beach – zwiedzanie miasta Argostoli – ruiny zamku Agios Georgios – zwrot auta i lot powrotny

TRASA  DNIA
TRASA SPACERU PO ARGOSTOLI

Plaża Vouti

Wszystko co dobre szybko się kończy więc końca dobiega również nasza krótka przygoda z Kefalonią. Chcemy jeszcze wykorzystać plażowy potencjał Zoli więc po lekkim śniadaniu ruszamy na Vouti Beach, która chwilę po godzinie 8:00 jest totalnie pusta i do 10:00 pozostaje tylko nasza. Delektujemy się szumem fal, przyjemną wodą i malowniczymi widokami. Przy kilku skałach niedaleko brzegu możemy popływać z rurką wypatrując kolorowych rybek. O tak wczesnej porze plażowy bar jest nieczynny więc nie płacimy za leżaki…bo nie ma komu. Kończmy plażowanie około 10:00, a przed południem jesteśmy w drodze z Zoli do stolicy wyspy Argostoli.

plaża vouti w miejscowości zola, kefalonia
Plaża Vouti o poranku.

Argostoli

Miasto usytuowane w zacisznej zatoce jest stolicą Kefalonii od 1757 roku. W sierpniu 1953 roku miało miejsce trzęsienia ziemi, które zniszczyło niemal całą wyspę. Argostoli, podobnie jak szereg innych miejscowości, wymagało odbudowania. Dzisiaj miasto posiada efektowną promenadę, wzdłuż której znajdziemy wiele kawiarni i restauracji. Jednym z historycznych obiektów wartych zobaczenia jest Most Drapano, który powstał za czasów rządów brytyjskich. Deptak Lithostroto zaprasza nas do lokalnych sklepików i stoisk z pamiątkami. Warto zatrzymać się również w Katavothres, które stanowi geologiczny fenomen. Woda morska wbrew prawom natury płynąc „pod górę” znika tutaj pod powierzchnią ziemi aby po kilkunastu kilometrach pojawić się po drugiej stronie wyspy.

Po półgodzinnej jeździe z Zoli zatrzymujemy się niedaleko północnego wejścia na most Drapano. Dalej stajemy przy punkcie widokowym na Argostoli i zatokę. Dojeżdżając do centrum miasta zostawiamy auto niedaleko promenady i robimy mały spacer po okolicy. Jeszcze raz zerkamy na Most Drapano, przechodzimy przez Plac Kabana z wieżą zegarową, a dalej kontynuujemy spacer deptakiem Lithostroto w kierunku Placu Villanou. Jeśli mamy ochotę możemy przejść do Parku Napier.

Kończąc spacer wracamy promenadą wypatrując żółwi Caretta Caretta. W zatoce pływa ich naprawdę sporo, a nam podczas krótkiego spaceru udało się zobaczyć 4! Gady mogą mieć ponad 100 cm długości i ważyć 100 kg więc nie sposób ich przeoczyć. Uwaga! Nagromadzenie turystów nad brzegiem wody już z oddali sugeruje obecność zwierząt 🙂

Przykładowa trasa spacerowa  po Argostoli.

promenada w argostoli, stolica kefalonii
Promenada Argostoli.
lithostroto główny deptak argostoli czyli stolicy kefalonii
Deptak Lithostroto i Plac Kabana z wieżą zegarową.
żółw caretta caretta w zatoce argostoli, kefalonia
Żółw Caretta Caretta w zatoce Argostoli.

Po spacerze kierujemy się na północny kraniec cypla do  Katavothres, a dalej na zachód w kierunku jednego z symboli stolicy czyli latarni Saint Theodore. Niestety oryginalny budynek powstały za czasów protektoratu brytyjskiego (1820 r.)  został zniszczony w trakcie trzęsienia ziemi w 1953 r., ale odbudowano go zgodnie z pierwotnym planem.

Jeśli mamy więcej czasu w Argostoli i ochotę na dawkę kulturalnych doznań to możemy odwiedzić Muzeum Archeologiczne. Podobno aktualnie zamknięte z powodu renowacji, ale nie byliśmy więc informacja do sprawdzenia. W stolicy znajduje się również Muzeum Historii i Folkloru

Z Argostoli łatwo możemy dostać się do Lixouri – drugiego największego miasta Kefalonii. Przeprawa małym promem przez zatokę zajmuje około 20 minut.

fenomen geologiczny katavothres, kefalonia
Katavothres.
Latarnia Saint Theodore.

Zamek Agios Georgios

Zamek  Agios Georgios (Świętego Jerzego) to najstarszy zamek na Kefalonii. Znajduje się 8 km od Argostoli w miejscowości Kastro i zbudowany na wzniesieniu o wysokości około 300 m góruje nad Peratatą. Świetna lokalizacja obiektu pozwalała na obserwację morza oraz wypatrywanie piratów i wrogów przybijających do brzegów wyspy.

Początki twierdzy przypadają na okres bizantyjski kiedy powstały pierwsze wzmocnienia. Wenecjanie rozbudowywali fortecę tworząc z niej centrum administracyjne i wojskowe. Wtedy też poza głównymi murami powstało podzamcze, w obrębie którego znajdowały się szkoły, kościoły, cerkwie oraz budynki mieszkalne. Trzęsienia ziemi, które miały miejsce w 1636 i 1637 r. dały się we znaki konstrukcji zamku, a ostatni epizod z 1953 r. spowodował znaczne zniszczenia. Budowla jest co prawda lepiej zachowana niż Zamek Assos, ale pomimo tego oprócz murów, z których rozpościerają się piękne widoki, mamy tylko most, a na dziedzińcu fortecy ruiny katolickiego kościoła Agios Nikolaos (Świętego Mikołaja). Wiadomo również o istnieniu tunelu łączącego zamek z Argostoli, ale jak do tej pory nie został on odkryty.

Przy głównym placu podzamcza znajduje się Katedra Evangelistria (Zwiastowania), która stanowi typowy przykład jońskiego baroku i nadal prezentuje dawną chwałę. Wewnątrz znajdziemy post-bizantyjskie ikony ze zrujnowanych świątyń zamku.

Dodatkowo warto wiedzieć, że Kastro było do 1757 roku stolicą Kefalonii, ale w celu ułatwienia handlu przeniesiono ją do Argostoli.

Zamek jest otwarty tylko w trakcie letnich miesięcy codziennie z wyjątkiem wtorku w godzinach od 8:30 do 15:30, a wstęp jest bezpłatny.

Twierdza była ostatnim punktem naszej wycieczki, a czas do powrotu kurczy się nieubłaganie. Zwracamy nasze auto o 15:00 i zostajemy przetransportowani na lotnisko gdzie spokojnie czekamy na lot o 17:15 do Berlina.

ruiny zamku agios georgios i widok na argostoli
Widok z jednego z trzech bastionów fortecy w kierunku stołecznego Argostoli.

To tyle jeśli chodzi o kefaloński plan na 4 dni. Wyspa świetnie sprawdziła się jako cel kilkudniowego wypadu. Pomimo żaru lejącego się z nieba  zdobyliśmy najwyższy szczyt wyspy i dwa zamki. Próbowaliśmy greckich specjałów popijając je lokalnymi trunkami. Do tego był odpoczynek na pięknych plażach, niesamowite jaskinie i zapierające dech w piersiach widoki. Jednymi słowy polecam! 🙂

Dzięki za poczytanie,

MAPA Z WAŻNYMI OBIEKTAMI

RAMOWY PLAN WYJAZDU

DZIEŃ 1 | 28/06/2019 – Pt
Lotnisko Berlin Tegel (12:10) – lotnisko Kefalonia (15:55). Po wypożyczeniu auta przejazd do miejscowości Zola (30 km, 40 min) – apartament Christos Studios. Kolacja w Stou Tsagkari. Wieczorna kąpiel na plaży Vouti Beach.

DZIEŃ 2 | 29/06/2019 – Sb
Wczesnym rankiem przejazd na parking pod szczytem Ainos i 30-minutowe podejście do najwyższego punktu. Około południa, kiedy kolor wody jest najpiękniejszy odwiedzamy Jaskinię-jezioro Melissani. Później jaskinia Drogarati i relaks nad basenem w Stalaktites Pool Cafe Food. Przejazd do miejscowości Sami i krótki przystanek w malowniczo położonej tavernie Karavomilos (część fenomenu geologicznego Katavothres). Kolejny przystanek w miejscowości Agia Effimia. Dzień kończymy na plaży Agia Kiriaki.

DZIEŃ 3 | 30/06/2019 – Nd
Punkty widokowe na plażę Myrtos.
Wchodzimy na wzgórze Assos i zwiedzamy ruiny zamku. Spacerujemy po urokliwym Assos i kąpiemy się w zatoczce. Przejeżdżamy do turystycznej, luksusowej, portowej miejscowości Fiscardo skąd kierujemy się na pobliską plażę Emplisi. W drodze powrotnej do Zoli zatrzymujemy się na plaży Myrtos.

DZIEŃ 4 | 01/07/2019 – Pn
Po śniadaniu kąpiel i pływanie z rurką – Vouti Beach, przed 10:00 plażowy bar jest nieczynny więc leżaki i parasole mamy za darmo. Przed południem wyjeżdżamy z Zoli i jedziemy do Argostoli (23 km, 30 min) – spacer po stolicy, a z promenady obserwacja żółwi Carreta Carreta pływających w zatoce. Przejazd do fenomenu geologicznego Katavothres i latarni Saint Theodore.  Przejazd z Argostoli do ruin zamku Agios Georgios (8 km, 12 min).  Zwrot auta o 15:00, transfer na lotnisko, lot powrotny  o 17:15.

DO POBRANIA

POWIĄZANE WPISY
plan zwiedzania kefalonii
Kefalonia – plan zwiedzania na 4-dni

plan zwiedzania korfu
Korfu – atrakcje i plan zwiedzania na 7 dni

Greckie Korfu jest idealne na kilkudniowy wypoczynek. Piękne widoki, turkusowa krystalicznie czysta woda, malowniczo położone plaże, bujna śródziemnomorska roślinność, grecka kuchnia, winnice, gaje oliwne, z jednej strony góry, z drugiej...